İki taraflı median, ventralpons lezyonu ile oluşan oldukça ilginç bir sendromdur. Sıklıkla ventralponsta kanama, bilateral paramedian arterinfarktı, santral pontin myelinozis sonucu görülür. İki taraflı kritik bölgedeki lezyona bağlı olarak kuadripleji (kortikospinal lezyon), konuşamama (bilateral kortikobulber liflerin etkilenmesi) görülür. Kuadriplejik, ses çıkaramayan böyle bir hastaya yanlışlıkla koma tanısı konabilir.
Bilinçleri tümüyle açık olan bu hastalar dış dünya ile iletişim kuramamaktadır. Hastanın dışarısı ile tek iletişim yolu yukarı ve aşağı bakıştır. Uzamış olgularda Mors alfebesine benzer yöntemlerle ilişki kurulabilmektedir. Bu hastalarda assendanretiküler formasyon korunduğundan hastalar uyanıktır. Komada gibi görünen bu hastalara elektroensefalografi çekildiğinde alfa dalgası ve beta dalgasından oluşan uyanıklıklık EEGsi görülür. Bu nedenle locked-in sendromunda EEG'de görülen bu bulguya alfa koma denmektedir.