logo
×
Locked-in Sendromu nedir?
Bilinçleri tümüyle açık olan bu hastalar dış dünya ile iletişim kuramamaktadır. Hastanın dışarısı ile tek iletişim yolu yukarı ve aşağı bakıştır. Uzamış olgularda Mors alfebesine benzer yöntemlerle ilişki kurulabilmektedir. Bu hastalarda assendan retiküler formasyon korunduğundan hastalar uyanıktır. Komada gibi görünen bu hastalara elektroensefalografi çekildiğinde alfa dalgası ve beta dalgasından oluşan uyanıklıklık EEGsi görülür. Bu nedenle locked-in sendromunda EEG'de görülen bu bulguya alfa koma denmektedir.
ADMiN


ADMiN
Eş anlamlı terimler:
Benzer terimler: