Semptomlara sebep olabilecek organik bozuklukları dışlamak gerekir. Genellikle
şikayetler yirmili yaşlarda başlar. Tanı koymak için belirtilerin en az 3 ay olması gerekir.
Tedavide ilk ve en önemli adım, hastaya hastalığını iyi açıklamaktır. Belirtilerin gıdalar,
ilaçlar, hormonlar ve
stres gibi çevresel, sosyal ve psikolojik
faktörlerden etkilenebileceğini hasta bilmelidir.
Tedavi için tekrar tekrar çok geniş araştırmalara girmemesi gerektiğini, bunun yerine bu
kronik durumla ömür boyu dost yaşamayı öğrenmesi gerektiğini benimsemelidir.
Diyet tedavisinde yağlı gıdalar ve kafeinden kaçınılmalıdır. Kuru fasülye, Brüksel lahanası, lahana, karnıbahar, çiğ soğan, üzüm, armut, kahve, sarımsak, kırmızı şarap ve bira gibi bazı gıdalar aşırı gaz ve
karında şişlik yapabilir.
Lifli gıda tüketmenin faydası olduğu gösterilememiştir.
İlaç tedavisinde antispazmodik, antikonstipasyon veya
antidiyareik, psikotropik veya probiyotik
ajanlar kullanılabilir.