Epizyotomi yapılmasının birkaç nedeni vardır. Bazı uzmanlar,
epizyotominin
doğum sürecini hızlandırarak bebeğin doğmasını kolaylaştırdığına inanmaktadır. Bu, anneye veya bebeğe zarar verebilecek herhangi bir sıkıntı belirtisi varsa önemli olabilir. Bu
bölgedeki dokular
doğum sırasında yırtılabileceğinden,
epizyotomi yapılmasının bir başka nedeni de
düzgün bir kesinin
pürüzlü bir yırtığa göre onarılması daha kolay olması ve daha hızlı iyileşebilmesidir.
Epizyotomi kullanımı bazen pelvik kasları koruduğu ve gelecekte idrar kaçırma sorunlarını önleyebileceği şeklinde tanımlansa da, bu işlemin gerçekten yardımcı olup olmadığı açık değildir.